Direktlänk till inlägg 7 mars 2012

på bussen på väg hem

Av Ida - 7 mars 2012 13:00

hejsan alla läsare.  sitter nu på bussen på väg hem  efter en underbar helg i bromölla. har varit där nere sedan i lördags och  nu ska det bli skönt att komma hem till mina älskade katter. har umgåtts ovanligt mycket med mamma nu denna gången och  det tror jag hon uppskattade. 

jag och lillebror hade bestämt att i skulle ut och prata lite på lördagen när jag kom hem  så vi drog till  Bellas place som är ett helt underbart 50 tals ställe som nyligen öppnat i lilla bromölla. det va liveband och många som dansade när i kom dit. vi satte oss uppe och försökte prata lite men det gick inte så bra med den höga musiken som va där. Efter att sebbe drukit upp sin första öl och jag min  första cider för kvällen så gik vi ner  för att köpa mer å  dricka. väl där nere så stannade sebbe till för att hälsa på en väldigt snygg kille i röd tröja, blyg som jag är så sa jag inte så mkt utan lyssnade mest och fick veta att killen heter André och att han är ett år äldre än mig. 

jag fick även veta att han dansar och blev ganska nyfiken  då, hihi. jag och lillebror satte oss vid ett bord nere denna gången. och  efter en liten stund kom det folk  som satte sig och  pratade med oss  som vi tydligen kände. 

med tanke på att jag är så  blyg så  vågade jag inte bjuda upp André  utan hoppades att han  skulle bjuda upp mig. och så småningom så  pratade sebbe med honom så vi gick upp och dansade. jag har inte haft så  roligt som jag hade den kvällen på väldigt länge. vi hamnade öven på  efterfest eller nått hos André och det va väldigt trevligt. hihi. 

efter den kvällen så har jag träffat honom varje dag och det vaa väldigt konstigt att vi inte har stött på varandra innan tycker jag med tanke på att vi bott i samma håla alltid. haha. 

har umgåtts med Angelica och Emelie också och det va lika kul att se er som alltid. 

nu blir det hem och  mysa med katterna ha en underbar dag alla läsare :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 18 juni 2014 15:00


Har som sagt semester just nu, och i förrgår åkte jag och Johan iväg med min kollega ulla-britt och hennes sambo joachim för att spendera lite tid tillsammans på joachims ö. Den ligger i en sjö någonstans nere vid Halmstad och en bit in i landet. Vi...

Av Ida - 16 juni 2014 12:03

tjo, jag är inte jätteduktig på at blogga, och har nog aldrig varit, men jag tycker det är roligt när jag väl skriver något och kommer däför att fortsätta. speciellt nu när jag har massa saker att börja planera. Midsommar närmar närmar sig nu med s...

Av Ida - 11 februari 2014 00:08


Hej hopp. Igår började mitt nya schema med en fridag, så idag jobbade jag swnr för första gången på länge, eftersom att Johan började tidigt på jobbet idag sov jag enliten stund när jag lämnat av honom. Efter det blev det frukost och en runda på gym...

Av Ida - 29 januari 2014 11:22


Nytt år och nya möjligheter, även om året inte började speciellt bra så försöker jag se ljust på tillvaron. Jag mår bra har ett hus med min underbara sambo och igår kom äntligen vår nya soffa. Det är så gött att den äntligen har kommit. Vi åkte även...

Av Ida - 30 september 2013 21:14


Har haft en härlig dag med lillebror. Vi har varit ute och gått en lång runda, efter det åkte vi in till stan och gick i lite affärer :) solen sken så vi tog en fika på tyska bron. Nu sitter vi hemma och tittar på film med tänd brasa. Hus mysigt som ...

Ovido - Quiz & Flashcards