Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 27 januari 2012 20:19

hejsan, idag är det fredag och jag håller på att packa i gamla lägenheten för fulla muggar, känns som att jag aldrig kommer att bli klar men hoppas att det inte tar så lång tid till.

har nu tömt hela köket så nu är det massa lådor och bordet kvar där ute bara. ska börja flytta på söndag, och tackar så mkt redan nu för all hjälp från ove och krille, sen om även linus hjälper till så kommer det gå toppen :)

idag har jag varit och fikat med linus inne i stan och det va roligt att ses. och sen blev det hem och handla, efter det tog jag bussen till gamla lägenheten och nu är jag här och packar. tråkigt som tusan med ska bli skönt att få det gjort.

passade även på att prata lite med ange innan idag och hon söker fortfarnade jobb, och jag sa att hon kan komma upp till götet och bo här men hon va lite osäker så får se vad som händer.

nu går jag ifrån datorn och tillbaka till mina lådor. haha

Av Ida - 23 januari 2012 20:06

hej, sitter på golvet i min nya lägenhet. har inte fått hit så mkt än, men kläder och mat finns här och en luftmasdrass att aova på. har även tagit hit katterna så kan inte riktigt sova i den gamla eftersom att 1, där finns jättestora spindlar och jag gillar INTE spindlar. 2, krille ville inte hjälpa mig att döda den stora spindlen. 3, katterna är i den nya llägenheten och jag kommer att sakna dom om jag inte träffar dom innan jag somnar.

idag har jag varit ledig från jobbet, och det betyder att jag vill flytta lite saker till. vilket jag gjort med hjälp av bussen. haha eftersom att jag inte har någon bil än så fick jag ta en ikeakasse och en pappkasse i andra handen och ta bussen så fint mellan lägenheterna. det gick ganska bra men det va tungt. hoppas på att jag kan få hjälp att flytta resten i helgen. men man vet ju inte än.

Har varit och hälsat på krille också men han kunde inte göra så mkt så vi kollade på film. hoppas du mår bättre snart hjärtat.

får väl gå och fixa med tvätten nu så det inte blir för sent. ha det gött

Av Ida - 19 januari 2012 22:32

gokväll, idag är jag väldigt glad. jag har varit och skrivit kontrakt på en lägenhet idag, så den första feb så flyttar jag härifrån. har ty 5 lediga dagar tills dess så det blir att packa när jag har tid. men det ska nog gå bra :)

har ju vänner som ställer upp för mig och jag är så sjukt glad att jag har er.

tack även felicia för kaffestunden idag, det är alltid lika kul att fika med dig :)

i morgon är jag ledig så då blir det att packa massor. måste dock köpa tejp så jag kan få ihop alla lådor som jag har här hemma. funderar på att göra om bloggen lite med färget osv men har ingen fantasi, du kan väl ge mig nått tips?

fick fira lite idag också så använde mitt våffelgärn och fixade våfflor innan gud vad gott det va :)

har dess utom fått två försenade presenter nu också, tack för termosen ove ;) har ju velat ha en sån ett bra tag nu :)

Felicia du ska ha tack för älvan jag fick den va väldigt fin och kommer passa superbra i den nya lägenheten. ha en underbar helg alla glada och grattis till min lillebror som fyler 19 i morgon

Av Ida - 14 januari 2012 20:55

Lördag kväll nu då och jag sitter på bussen på väg hem e efter en snabb men trevlig kväll hos frida blev väldigt hungrig och det betyder att det är dax att åka hem. Haft en städ dag och dess utom bakat bröd som inte blev bra. Så ska till affären nu, för att köpa nya ingredienser. Tog den långa bussen idag så jag inte behöver stå och frysa. . Ha en bröts helg nu

Av Ida - 11 januari 2012 19:06

Idag är lilla ida sjuk, eller ja, mitt huvud känns som att det ska sprängas. Så har varit hemma och sovit idag. Hoppas jag mår bättre i morgon. Nu sitter jag och tittar på en serie som heter tetra nova. Den är väldigt bra tycker jag.ha det bra nu puss

Av Ida - 3 januari 2012 14:43

hejsan alla, nu har det varit nyår och så och snart fyller jag år. vill inte bli äldre nu ju ^^

men men, hade en underbart bra nyårsafton med lite blandat folk och det va toppen, god mat och trevligt folk och dansade en hel del också.

varit ledig i tre dagar nu så det känns konstigt att sitta i jobbkläderna nu, men det går väl över om en stund, nu ska jag gå och fixa lite mat innan jobbet. kramiz på er

Ovido - Quiz & Flashcards