Alla inlägg under september 2011

Av Ida - 28 september 2011 01:13

vad håller fb på med numera?? jag har inget emot facebook igentligen då det är på det sättet jag håller kontakt med många vänner och delar av familjen. men att de håller koll på sina användare och uppger att detta är för att skydda användrana från spam?? va fan är det inte sånt man har andra program till? jag är verkligen ingen datorexpert men att fb gör såhär tycker jag inte är ok... jag funderar allvarligt på att lämna fb bara för detta. och alla andra nya saker som dyker upp.. Hallå? ska man inte kunna ha något privat längre??

någon som har ett förslag på vad för andra sidor det finns som man kan ha i stället för fb??

här är en länk som fick mig att reagera på detta viset.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13692649.ab

Av Ida - 25 september 2011 11:39

hejsan alla där ute. idag blev jag väckt av bella för hon ville gå ut, vi tog och gick en ny runda så det va kul, vi träffade två andra hundar och det gillade inte bella, men hon va lugn så det gick väldigt bra. igår jobbade jag till ett och det va helt okej trots att det va lördag. jag hade kul när jag körde där och lyssnade på radion. sen är jag ju glad av många andra anledningar också. typ att man alltid blir glatt bemött när man kommer hem och att mamma kommer upp hit snart. och sen är det ju snart lön och då ska jag hämta mina sista saker...

sen såg jag ju max också igår och det va bara positivt tycker jag... nej nu ska jag gå och dricka lite kaffe :D

Av Ida - 20 september 2011 09:38

och jag som tänkte att jag skulle sova länge idag men så blev det inte. vaknade första gången vid 8 och sen vid nio och då orkade jag inte ligga kvar i sängen mer. idag ska jag kolla på ett rum så jag kanske slipper detta stället. hade varit underbart å komma härifrån nu. sen ska jag jobba hela kvällen och nästan hela natten med för den delen.. tycker det är skitkul å jobba men va fan jag hade behövt sova mer idag så jag inte är trött.. haha nej nu blir det kaffe. mumsigt.. ha de gott

Av Ida - 19 september 2011 15:41

idag är en sån hemsk dag då jag längtar hem till bromölla, jag sitter här i min lya och tänker på mamma och alla vänner jag lämnat kvar, tänker även på varför jag stack. vilket är det värsta av allt, eller vad säger du sandra? haha

jag tänker på att jag längtar efter en kram från mamma eller att se farmor och farfar. hoppas allt är bra med dom för övrigt. sen tänker jag även på pappa en hel del idag... hatar att han är borta. och självklart så börjar jag även tänka på min älskade underbara lillebror då. han som kämpar så mkt hela tiden och ibland verken vet ut eller in. men sebbe det kommer bli bra i slutändan. och det gäller självklart även mig, nu känns allt bra här uppe när jag inte är med robin mer. inget illa menat mot honom men det känns mkt bättre nu.

längtar tills jag kommer att åka ner nästa gång, det blir kanske denna gången jag får lön eller nästa?? ingen aning ännu får se vad som är över när allt är betalt....

nu ska jag bort i duschen och sen i morgon blir det jobb. slutar kvart i två då... ha det underbart mina älskade vänner

Av Ida - 18 september 2011 15:52

nu sitter man här hemma igen nu då, jag håller på att göra mat för första gånen med denna spisen nu, riktigt stor skildnad med en gasspis. (eller vad det heter) tänkte göra lite ris och fisk. mumsigt. sen blir det väl att sitta här framför datorn och tråka hela kvällen.

blev glad igår när frida kom hit och dracka kaffe. va skitkul å se dig vännen. och så mkt vi hade att prata om då hihi.

sen spenderade jag ju kvällen igår med att prata med andreas via skype. det va bara sådär 5 timmar eller nått. hehe men kul hade vi. nu är snart riset klart så bäst å kolla till det. puss på er

Av Ida - 17 september 2011 12:19

jag är det 5 hela år sedan pappa lämnade oss, och just idag så sitter jag uppe i göteborg när jag  hade velat åka ner till mamma och min älskade lillebror.

känner mig lite nere idag pga detta och lite annat.

fem hela år, jag kan bara inte fatta det? saknar min pappa väldigt mycket.

vaknade i morse och trodde att elen hade försvunnit helt :O men som tur va så va det inte så. :)

va ute med jobbet igår och det va väldigt roligt att se alla utan jobbkläderna, hade väldigt roligt innan också med josefin, vi va hemma hos henne och fixade till oss (och jag fick träffa hennes hund) och sen blev det några glad vin, vilket känndes underbart. va väldigt länge sedan jag drack något alls...

i morgon blir det jobb och för första gången ska jag ut och köra spårvagnen helt själv, hur ska detta gå??? men det ska bli roligt i alla fall och sen ska jag försöka hitta någon annan stans att bo för det här kommer inte att fungera i längden...

jag är i alla fall glad att jag är singel nu.. :)

Av Ida - 13 september 2011 20:16

har riktigt najs här på mitt nya ställe nu, har massa ljus och trivs superbra nu än så länge då. har sovit dåligt inatt men det gör inte så mkt för allt gick bra på jobbet ändå, ska försöka sova lite mer inatt. blir snart sängen tror ja. i morgon blir det jobb och sen hem och städa lite. har pratat massa idag med en inte gammal vän. hihi känns skönt att du är kvar vännen.

längtar ner till skåneland igen nu bara så ni vet. men jag ska inte flytta dit igen. bor här nu, hihi men längrar ändå. natti på er

Av Ida - 11 september 2011 22:29

gokväll då. nu har jag och mamma fixat till här på stället, och vi sitter nu under ett varset täcke och myser med tända ljus som vi köpte på ikea :)

vi va på ikea och coop och dess utom och hämtade saker hos robin när vi kom upp hit. har hunnit mkt idag men dock inte städa som vi också skulle göra innan vi kröp ner. men va fan det fixar mamma i morgon när jag jobbar hihi ^^

Ovido - Quiz & Flashcards