Alla inlägg under juni 2014

Av Ida - 18 juni 2014 15:00

Har som sagt semester just nu, och i förrgår åkte jag och Johan iväg med min kollega ulla-britt och hennes sambo joachim för att spendera lite tid tillsammans på joachims ö. Den ligger i en sjö någonstans nere vid Halmstad och en bit in i landet. Vi har haft riktigt trevligt med att hugga ved, bada, basta och ätit gott. Johan fick även göra ett försök att slå ner ett getingbo men han fick inte ner hela. Som tur väl va så blev han inte heller stucken. Nu sitter vi i bilen på väg hem och snart stannar vi vid laxbitiken för att äta en bit mat.

Av Ida - 16 juni 2014 12:03

tjo, jag är inte jätteduktig på at blogga, och har nog aldrig varit, men jag tycker det är roligt när jag väl skriver något och kommer däför att fortsätta. speciellt nu när jag har massa saker att börja planera.

Midsommar närmar närmar sig nu med stormsteg och jag städar och fixar inför att alla kattallärgiker ska komma hit. förhoppningsvis så kommer våra egna potatis vara klara så vi kan äta dom till sillen.

för övrigt så har jag semester nu ovh vi har laggt om takt på huset, och nej vi är inte klara än, snart så. Johan är väldigt duktig och jobbar massor med det, medans jag tar hand om allt inne. Det fungerar förvånandsvärt bra, trots att jag verkligen hatar att städa. Städa har aldrig varit min staka sida, men det känns så skönt när det vä att gjort.

Något mer lugnande än att klippa gräset på tomten finns inte och jag älskar dom kvällarna vi sitter tillsammans och bara njuter av ledigheten. jag och Johan har aldrig varit lediga tillsammans så här länge tidigare, riktigt kul att se dom små sakerna som man inte lägger märke till annars. Idag skiner inte solen så mycket utan molnen har tagit över på himlen, men trots detta blir det en joggingtur efter att jag druckit upp kaffet.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards