Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 29 augusti 2011 06:46

Hello, idag är det måndag igen, veckorna går fort nu för tiden. Vaknade i morse och va supertrött och ont i halsen... Robin hade vaknat inatt och satt igång fläkten när fönstret va öppet. (Ida frysa massor) upp och hoppa i alla fall. Kan ju inte ligga i sängen hela dagen... Idag blir det inget spårvagnskörande så göter kan vara lugn :) hörs sen

Av Ida - 28 augusti 2011 18:38

har jobbat idag, robin va gullig och gick upp och körde mig till nödinge för att jag ens skulle kunna ta mig till jobbet, hade kommit försent annars. hemska tanke, tänk om vagnen blir försenad för att jag försover mig eller att jag inte kan ta mig dit...

ajja blev sent ut ändå eftersom att amir försov sig. hehe (skadeglad) dock fick ju jag inte köra så mkt som jag annars gjort om han varit i tid.

allt gick bra med körningen annars idag fast andreas sa att vi nu nästa vecka (alltså i morgon) inte kommer få köra med tidtabellerna, oh shit!!! jag kommer så köra fel hela dagen asså. har ju knappt lärt mig hitta med tabellerna. Men allt går ju undan på utbildningen, vi är halva igenom nu och på ondag kommer nästa prov, vilket jag kommer klara galant! (självförtroende) hihi. Och sen kommer ju mamma också då så vi ska ut och äta för mamma fyller år (tant) förlåt mamma. =)

när jag kom hem i alla fall så hade robin bara vatt hemma en timme, fixat massa med bilen (jag förstår inget alls, va nått med bromsar och saker) måste ju vara viktigt. sen hade han ändå hunnit fixa med städning och lite med mat. han är ju bara för go, sen nu är han dess utom nere och fixar med tvätten. (tvättade igår och är lite lata) ingen tvättar på söndagar här i bohus... (liten byhåla) mindre än bromölla... hihi

nu blir det snart lite plugg och sen mys i soffan, ha det göttans där du är =)

Av Ida - 27 augusti 2011 11:40

hejsan, passar på att skriva nu när jag har lite tid över. har haft en ganska jobbig vecka, får massa saker intryckt i huvudet nu om vagnsfel på spårvagnar då ju. det är kul att köra och allt det där men det kan vara lite svårt ibland. men det är i alla fall skitkul och jag kommer att trivas superbra där.

kommer antagligen jobba julafton och nyår tror jag eller i alla fall ett av dom....

i morgon ska jag up tidigt och köra spåvagn igen och det ska bli superskoj igen då ju.

nej nu ska jag gå och dricka kaffe med min älskling :)

Av Ida - 19 augusti 2011 18:08

hejsan, idag har jag varit hemma, varit ledig från jobbet, lite skönt att vara hemma och fixa i ordning. har städat lite och diskat. i morgon blir det in till stan en runda och sen tvätta.

idag fick mitt hjärta potatismos och farmors torsksak. det va supergott =)

har gjort halkan nu på nya jobbet och det gick jättebra och det va riktigt kul, och nu har jag börjat lära mig linjerna lite så detta ska gå bra tycker jag. nästa vecka är det dax för nästa prov och det är lite pirrigt i magen självklart men jag fixar detta. har en underbar pojkvän som stöttar mig och tror på mig. ha en bra helg alla

Av Ida - 13 augusti 2011 09:33

godmorgon, sitter och skriver i mina myskläder, inte hunnit göra mig i ordning ännu :) i veckan har jag haft mitt första prov och det va om skyltar och lite annat som ingår i spårvägarna, och jag klarade det. det känns jättebra tycker jag. ett steg närmare att få jobbet. men är ju inte hemma så mkt och det känns konstigt för både mig och robin, men vi fixar allt :) i morgon blir det jobb men går inte bussar så tidigt vilket är hemskt med tanke på att det är gs spårvägar jag ska till :P

på söndag har jag och robin tre månader vilket känns underbart. är så glad över att det är vi.

Av Ida - 7 augusti 2011 11:54

hejsan alla. nu har det ju blivit så att mina katter va tvugna att flytta hem till mamma igen eftersom att det inte funkade här uppe av många anledningar. och så sa mamma att hon ville lägga ut malibo på blocket och då behålla gomman. men nu har det blivit så att mamma kan ha båda katterna ett tag till i alla fall och det är jag väldigt tacksam för. så tack mamma <3

sen är det ju så att jag har börjat köra lite spårvagn och då menar jag ju som övningskörning, och det är väldigt roligt, och det är något jag kan tänka mig att göra ett bra tag fram över, så håller tummarna på att jag klarar proven och uppkörningen. nu ska jag sätta mig brevid Robin och kolla på en film med lite citronte :)

Av Ida - 2 augusti 2011 19:50

hello. det är ett tag sen jag skrev nu sist, har inte riktigt haft lust och dess utom blir jag jättetrött nu när jag börjat utbildningen. håller på att utbilda mig till spårvagnsförare här i göteborg och det är skitkul :)

igår va första dagen och då gick vi igenom lite vad som kommer att hända under de 7 veckorna utbildningen är och så fick vi böcker osv.

idag började halva gruppen med teori och efter lunchen så fick vi ut och köra, vi va två och två och sen en instruktör till varje par då. 

idag va vi ute och körde på stan och det betyder att vi körde bland andra spårvagnar och bilar. jag fick till och med köra inne på avenyn :D det va döhäftigt ^^


har typ flyttat in här hos Robin nu och allt känns toppen, saknar dock katterna lite men det va väntat. har ju alltid addis (ödlan) och mysa med om jag känner mig ensam när inte Robin är här. annars så myser jag ju självklart med honom ^^ han är underbarast i hela världen <3

Ovido - Quiz & Flashcards